zondag 2 augustus 2009

KIZ COCUGU iSTE...Mi ? YOKSA, CANIM KIZIM MI...










KIZ COCUGU iSTE... Mi ?

YOKSA, CANIM KIZIM MI...







Bundan yanilmiyorsam 14-15 sene evvel, bir gün evde aksam cayimi icerken söyle bir sey gecti aklimdan, genel olarak bizde, toplumumuzda, yeni dogan bir cocuk erkek olursa evde babanin mutlulugunu tahmin edin artik, varsa yoksa artik hep erkek evlât,

- Helâl olsun hanim sana bana bir erkek evlât verdin...

- Bak bak bak, cüküsüne bak sunun yerim ulan ben onu simdi.

- Hanim, hanim bak bak, veledin alete bak daha ne kadarlik ama acaip bir aleti olucak, ulen kimbilir ne bicim becericeksin karilari...

Cocuk bir iki yasina gelince, artik evde varsa yoksa erkek cocuk,

- Cikar pipini göster bakiim benim canavar oglum

- Göster bakalim cükünü oglum, Muzaffer amcana, gördünmü Muzaffer amcasi aleti...zampara olucak benim oglum.

Karisi icerden,

- Hasan, etrafa isiyor oglun, terbiye et alicam ayagimin altina, evin ici sidik kokuyor...

- Isesin ya, oglum degilmi, iserde sicar da, ise ulan ...

- Hey yavrum be, alete bak alete, mahallede düzmedigi kiz kalmaz...Gibi konusmalari oglu olan her evde asagi yukari tahmin edebiliyor insan. Peki kiz cocuk dogdumu ne oluyor.

- Hanim masallah tabak gibi seyi var kizimizin...diyebiliyormuyuz, sapiklik olur ancak.

- Kizimiz mi olmus? Ya...! ( Buruk bir ton da) Eh ne yapalim artik, Allah riskini verir. Hanim üzülme ikinciye muhakkak erkek dogurursun.

Kiz cocuk dogdugunda maalesef genel olarak evde pek bir senlik olmuyor.Niye, Neden, Nicin diye hic düsündünüzmü???


Gerek milâttan önce ve gerekse milattan sonra ta ki 560 li yillara gelinceye kadar, Türkler gerek Orta Asya'da gerekse Anadolu'da Samanist bir inanisa sahipmis. Erkegin kadin ile yanyana durdugu bir toplum. Kac göc yok, yumurta gibi kapali kafalar yok. Kadina sayginin oldugu bir toplum. Ama 560 tarihinden sonra Araplarin, savasa savasa genislemeleri ile hem yapilan savaslar sonucu ganimetler toplanmasi hemde etrafa Ispanyol'lar gibi bir din yerlestirmeleri ile bizde Mûslüman olmusuz. Ve artik o andan itibaren Araplarin hic hos olmayan adetlerini maalesef bizlerde almisiz, hemde ne alis... Kadinin yeri, degeri, bilinmez olmus.


Ve böylece, erkek cocuk dogdukca evde bir senlik, vur patlasin cal oynasin, bir mutluluk havasi. Ama Kiz olunca adeta yaslara bürünüyor evin erkegi. Eee kolaymi , erkek cocuk olsaydi herkesi düzecekti, is rahat ama kiz cocuk olunca öylemi, ya kizimi becirirlerse korkusu.


Esas olay ise, erkek cocuk olunca evde bir sevinc, ilerleyen yillarda sünnet olucaktir o cocuk aman yarabbim bir eglence, bir senlik, bir hediyeler, kimisi salon yetmez stadyum kiralar misali. Ne o sonucta cocuk sünnet olacak. Askere gider halay senlik, dügünde damattir, icer eglenir, tüm eglence tüm kutlamalar onun etrafinda dönüyor adeta, enteresan degil mi ?


Pekiiiii....;bu arada kiz cocugu ne oluyor, kiz cocugu dogar, evin erkegi kestaneden kiytirik bir sekilde karisini kutlar, ya da hic kutlamaz, küfürde eder belki. Ilerleyen yillarda, kiz regl olur ama hic kimse ile bunu paylasamaz, belki annesi ile, korkarak, belki de kiz arkadaslari ile, böylece kulaktan dolma bilgi ile ögrenmis olur. Bu arada, istisna olarak bazi aileler tabi ki vardir, aileleleri icinde kiz erkek yapmiyan ama bu orani ben kendimce %10 olarak tahmin ediyorum, 75 milyonluk Türkiye bazinda. Ayrica, regl olan bir kizin ise bu durumu annesi ile rahatca konusabilecegini ise %25 olarak tahmin ediyorum.


Halbuki düsünmez ki evdeki erkek veya toplumumuzdaki erkek kesimi; insan nesli bu muhtesem varlik sayesinde devam ediyor. Bu kiz cocugu ki, evdeki nadide cicek, regl olunca bir isaret veriyor - artik bende insanlik soyumuzu devam ettirebilecegim, diye.


Simdi soruyorum size, mertce cevap versin erkekler, bir kere olsun bir baba olarak regl olan kizinizi sarilip öptünüzmü ? Bir baba olarak ona sevkat ile sarilip onu kutladinizmi? illaki böyle bir seyin toplumda olmus olmasi lazimda ondan sonrami yapmaniz gerekecek ? Erkek cocuguna sünnet yaptin peki kiz cocuguna ne yaptin? Onunda hakki yokmu ? - Dinimizde yokdiye cevap verilebilir. Peki, hic insan olarak icinde de mi yok senin böyle güzel bir düsünce? illaki dinde mi olmasi lâzim...


Iste böyle düsüncelerim icinde bogusurken kendi kendime dedim ki; kizim ne zaman regl olursa ona sahane bir ziyafet verecegim. Tabiatin devami, insan soyunun devami olarak bayrami olsun ama en güzeli, kizimin bayrami olsun dedim. Ve yaptimda, CARLTON otelinde, arkadas grubumuzu davet ettik ve cok da güzel bir eglence yaptik. Tüm arkadaslarimiza bu ziyafetin kizimiz icin oldugunu söyledik. Kizim, her ne kadar o zaman utandiysa da bu, (maalesef) olusturulan utanma duygusunu yikmaya calistirdik ve bu bir araya gelmemizin sebebi ona anlattik ve ondan rica edip söz aldik,

- Canim kizim, lütfen sende bu adetimizi kiz cocugun oldugunda devam ettir. Ettir ki, kizin kendi önemini anlasin. Böyle bir olay utanilacak degil, mutluluk duyulacak bir olaydir. Ilerleyen yillarda kizim ile konustugumuzda bu olayin onda cok etki biraktigini ifade etmistir. Istedigimde buydu.


Kiz cocugu olanlar, evet babalar, mümkün oldugunca kiziniz ile ilgilenin. Sarilin onlara erkek evladiniza sarildiginiz gibi. Kiziniz ilk regl oldugunda utanmayin...sarilip öpün onu. Cünkü bir erkek olarak kadinsiz soyunu devam ettiremiyecegin icin insanlik soyunu devam ettirecek olan kiziniza sarilip öpün onu. Cünkü siz cocuk doguramazsiniz ama " O" evet..O kücük kiziniz ilerde siz nasil annenizi kutsal sayiyorsaniz, unutmayin onu da kutsal sayip ellerini öpecekler, oda anne olacak.


Bu anlattigim olayi Sayin Erdal ATABEK'in bir kitabinda okudum. Okuyunca cok sasirdim ayni seyleri düsûnmüsüz dedim. Bir an tatli bir sekilde kiskandim, bak o kitabina yazdi diye ama hemen topladim kendimi cok memnun oldum. Cok memnun oldum cünkü demek benim gibi düsünen babalar, erkekler varmis dedim ve bu kitap sayesinde de insallah bir cok baba, kizlarina karsi daha sevecen daha anlayisli, daha sevkatli olurlar, diye düsûndüm. Sigmund Freud teorisini animsayip !


Tüm dünyada ki KIZ Cocuklarimiza...bir kocaman öpücük ile hemde...

2 opmerkingen:

  1. Ülkemizden bir gerçeği son derece içten dile getirdiğiniz için teşekkürler.

    Belki gazetelerde okumuşsunuzdur: kadınların hamile kalmak için yani üremek için erkeklere ihtiyacı kalmadı. Yani, erkekler artık 'ben olmazsam çocuk moçuk sahibi olamazsın' havaları atamayacaklar. Yine gazetelerden bir haberde dünyada kadın nüfusu erkek nüfusuna oranla daha çokmuş ve daha hızlı büyüyormuş :)

    Lütfen bunlar 'erkek düşmanı' olduğum gibi bir izlenim bırakmasın, her üç cinsi de seviyorum ama, ülkemdeki erkek nüfusun çoğunun kadına bakış açısı dahil birçok başka konuda kendisine çeki düzen vermesi gerektiğine inanıyorum.

    Sevgilerimle.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Begendinize sevindim, icinde bulundugumuz zamanda anlamsiz bir sekilde kadinmi kuvvetli yoksa erkekmi gibi düsünceler ile ugrasacagimiza el ele verip daha güzel seyler yapilabilir.

    ülkemizdeki erkeklerin kadina bakis acisi dahil bircok baska konuda kendisine ceki düzen vermesi gerektigine...bende inaniyorum.

    Size saka yollu olarak bir olayimi anlatayim. Kizim Melis dogana kadar bende tipik bir Tûrk Maco'su olarak gösterilebilirdim. Kizim olduktan sonra bende yeniden dogdum...Tam anlami ile feministim diyebilirim:-))

    Ama ne olursa olsun su önemli hususuda belirtmek zorundayim...DiN.
    Iyi hafta sonlari.

    BeantwoordenVerwijderen